Κατηγορίες
Flipped classroom

Τα στάδια προετοιμασίας και εφαρμογής

  Σύμφωνα  με τους  Estes et. al. (2014), το  μοντέλο  της  «Ανεστραμμένης»  τάξης, περιλαμβάνει τρία στάδια προετοιμασίας και εφαρμογής:

Πριν την τάξη (pre-class)
(μοντελοποίηση, προκαταρκτική αξιολόγηση)

Οι μαθητές λαμβάνουν (συνήθως μέσω κάποιας πλατφόρμας Learning Management System) το  εκπαιδευτικό υλικό για μελέτη. Μπορούν να το δουν όσες φορές θέλουν, να εστιάσουν  σε όποια σημεία επιθυμούν, στο δικό τους χώρο και με το δικό τους ρυθμό (Strayer, 2007) Το πρωτοποριακό στοιχείο αυτής της διαδικασίας είναι ότι με αυτόν τον τρόπο δημιουργείται μια μοναδική διαβάθμιση ως προς την αλληλεπίδραση των μαθητών με το εκπαιδευτικό υλικό, κάτι που δεν συμβαίνει κατά την παράδοση διαλέξεων στην τάξη (Hertz, 2012).

Μέσα στην τάξη (in-class)
(αποσαφήνιση των εννοιών, επίλυση προβλημάτων)

Γίνεται χρήση  ενεργητικών  και  συμμετοχικών  διδακτικών  τεχνικών. Εφόσον  ο  μαθητής  έχει  μελετήσει  το  υλικό  «Πριν  την  τάξη»,  προσέρχεται προετοιμασμένος  και  ο  σχολικός  χρόνος  αξιοποιείται  με  δραστηριότητες  προς την  κατεύθυνση  της  επίλυσης  προβλημάτων  και  με  διεκπεραίωση  ομαδικών εργασιών,  που  διεξάγονται  πάντα  υπό  την  καθοδήγηση  και  τη  βοήθεια  του δασκάλου. Οι  μαθητές  στην ανεστραμμένη τάξη καλούνται  να  συνδυάσουν  τις  πληροφορίες  που  προσέλαβαν  έξω από την τάξη και να αλληλεπιδράσουν με αυτές και τους συμμαθητές τους με τρόπο, που  να  αποδεικνύει  ότι  έχουν  γίνει  ενεργοί  χρήστες  των  πληροφοριών,  με  βάση  τις προσωπικές  τους  εμπειρίες,  τις  ευκαιρίες  κριτικής  σκέψης  και  την  αλληλεπίδραση μέσω ομαδικών δραστηριοτήτων (Bergmann et al., 2012).

Μετά την τάξη (post-class)
(αξιολόγηση, εφαρμογή, μεταφορά)

Οι  μαθητές  καλούνται  να αξιολογήσουν  τις  γνώσεις  που  έχουν  αποκτήσει  μετά  τα  δυο  πρώτα  στάδια. Μετά τις δραστηριότητες της «αντεστραμμένης τάξης» οι μαθητές μπορούν  να επιστρέψουν στην πλατφόρμα  να κάνουν έλεγχο του επίπεδου των γνώσεών τους και ανάλογα με την επίδοσή τους  να εντοπίσουν πιθανές αδυναμίες τους τις οποίες θα βελτιώσουν ανατρέχοντας ξανά στο ψηφιακό  υλικό το οποίο θα παρακολουθήσουν με  άλλη  ματιά  τώρα. Μπορούν ακόμη  να επεκτείνουν τις γνώσεις τους παραπέρα εφόσον το επιθυμούν (Estes, Ingram, & Liu, 2014)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *