Erasmus+Ka1

Ο οργανισμός έχει επιλέξει τρία δομημένα σεμινάρια, με διαφορετικές θεματικές που άπτονται των  στόχων του. Οι δραστηριότητες καλύπτουν το χρονικό διάστημα 1/7/2019-31/12/2020, σε δύο φάσεις:

  • Παρακολούθηση
  • Ενσωμάτωση των νέων γνώσεων-μεθόδων στη διδασκαλία και τη σχολική καθημερινότητα
Drama as an educational tool

Θέμα του σεμιναρίου είναι το θέατρο ως τρόπος αυτοέκφρασης και συνεργατικής, πολυαισθητηριακής μάθησης που εμπλέκει συναισθηματικά τους μαθητές, τους βοηθά να κατανοήσουν τον εαυτό τους και τον κόσμο γύρω τους, αναπτύσσει τις επικοινωνιακές δεξιότητές τους, ενθαρρύνει την ομαδικότητα, ανανεώνει τη σχέση δασκάλου- μαθητή.Στόχος του σεμιναρίου είναι να αποκτήσουν οι καθηγητές ευχέρεια,δεξιότητες, εργαλεία και τεχνικές, προκειμένου να ενεργοποιούν και να συντονίζουν ομάδες από την άποψη της συναισθηματικής διαχείρισης και της ενσυναίσθησης με ευχάριστο τρόπο,σε διαφορετικά εκπαιδευτικά πλαίσια και περιεχόμενα.

Όσον αφορά τα μαθησιακά αποτελέσματα, με την ολοκλήρωση αυτού του κύκλου, οι συμμετέχοντες θα μπορούν:

  • να χρησιμοποιήσουν ένα ευρύ φάσμα δημιουργικών εργαλείων και εργαλείων δράματος που στοχεύουν στην  ενεργή ακρόαση και την ενσυναίσθηση,
  • να βελτιώσουν τις δεξιότητες επικοινωνίας, και επίλυσης συγκρούσεων,
  • να βοηθήσουν τους μαθητές σε σχέση με τα προβλήματα τους, προσωπικά και κοινωνικά,
  • να διαθέτουν τα απαραίτητα εργαλεία οργάνωσης και αξιολόγησης των δράσεων.

Στη φάση εφαρμογής, προτείνεται η διοργάνωση εργαστηρίων παρουσίασης διαφορετικών τεχνικών δράματος και η εκτέλεση δύο εκπαιδευτικών σχεδίων για τη διδασκαλία μεμονωμένων θεμάτων του αναλυτικού προγράμματος  (π.χ. ρατσισμός, πολιτειότητα, αποφάσεις επαγγελματικού προσανατολισμού)

Flipped classroom

Οι εκπαιδευόμενοι/ες της σύγχρονης εποχής διαφοροποιούνται από εκείνους των προηγούμενων γενιών, λόγω της εύκολης πρόσβασής τους στην τεχνολογία και των εμπειριών που έχουν αποκτήσει κατά την ενασχόλησή τους με αυτή. Με αυτό ως δεδομένο και με βάση τις αρχές της συνεργατικής μάθησης, οι εκπαιδευτικοί απομακρύνονται από το δασκαλοκεντρικό μοντέλο και υιοθετούν μαθητοκεντρικές προσεγγίσεις. Μία από αυτές είναι και η «ανεστραμμένη τάξη».

Σ’ αυτήν την προσέγγιση, οι εκπαιδευτικοί αναθέτουν στους εκπαιδευόμενους την παρακολούθηση μαγνητοσκοπημένων διαλέξεων και τη μελέτη εκπαιδευτικού υλικού ως  εργασία στο σπίτι. Έτσι, ο χρόνος στην τάξη μπορεί πλέον να διατεθεί στην επίλυση προβλημάτων, στη μελέτη προχωρημένων θεμάτων, στην ανάπτυξη δεξιοτήτων και στην ενασχόληση με συνεργατικές δραστηριότητες, η φύση των οποίων διαφοροποιείται ανάλογα με το αντικείμενο μελέτης.

Οι «ανεστραμμένες» τάξεις επικεντρώνονται στην ενεργητική μάθηση και την εμπλοκή των μαθητριών/τών δίνοντας στον εκπαιδευτή ευκαιρία να ασχοληθεί με μικτά επίπεδα, μαθησιακές δυσκολίες και διαφοροποιημένα μαθησιακά μοντέλα κατά τη διάρκεια της διδακτικής ώρας, προσφέροντας έτσι διαφοροποιημένη, εξατομικευτική μάθηση.

Με την ολοκλήρωση του σεμιναρίου, οι συμμετέχοντες θα έχουν κατανοήσει τη νέα μέθοδο και θα είναι σε θέση, στη φάση εφαρμογής, να δημιουργήσουν  με αυτοπεποίθηση ένα μάθημα “Flipped Classroom“. Προβλεπόμενες δράσεις είναι η υλοποίηση δειγματικών τέτοιων τάξεων στα αντικείμενα των εκπαιδευομένων, όσο και η υποστήριξη του προσωπικού σε αντίστοιχα σχέδια, με στόχο τις τέσσερες δράσεις στα πεδία των θεωρητικών και θετικών επιστημών.

Mindfulness for Teachers: a Hands-on Approach

Το  σεμινάριο  ‘’Mindfulness for Teachers, a hands- on approach’’, που διεξήχθη στη Φλωρεντία  17-21/2/2020 είχε ως στόχο να φέρει σε επαφή και να ενημερώσει τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς για το τι είναι το Mindfulness/Ενσυνειδητότητα, πως μπορεί  να βοηθήσει τους εκπ/κούς και τους μαθητές και πώς μπορεί να ενσωματωθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στα σχολεία. Πιο συγκεκριμένα:

 -κατά τη διάρκεια των σεμιναρίων οι εκπαιδευτικοί, μέσω  της  αυτοεξάσκησης, απέκτησαν εκείνα τα εφόδια που θα τους βοηθήσουν  να  εφαρμόσουν το Mindfulness/Ενσυνειδητότητα στα σχολεία τους με απλό και πρακτικό τρόπο.

– Η τήρηση ημερολογίου εμπειριών, που  ενθαρρύνθηκαν  οι συμμετέχοντες να κρατούν κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, θα τους βοηθήσει να ανακαλούν  τις γνώσεις που απέκτησαν  και θα χρησιμεύσει ως αφόρμηση για να συνεχίσουν τη δική τους πρακτική εξάσκηση.

-Στο τέλος του σεμιναρίου, οι συμμετέχοντες είχαν  δημιουργήσει τη δική τους  ‘’mindfulness πρακτική’’ , βιώνοντας  τα οφέλη της από πρώτο χέρι.

-Επίσης,  απέκτησαν  μια ‘’εργαλειοθήκη’’ πρακτικών Mindfulness,  που θα  μπορέσουν να τη  χρησιμοποιήσουν στις αίθουσες διδασκαλίας τους.

– Κατανοήσαν  τον τρόπο με τον οποίο αυτές οι πρακτικές μπορούν να προσαρμοστούν και εφαρμοστούν στους  μαθητικούς  πληθυσμούς των χωρών τους , λαμβάνοντας υπόψη την ιδιαιτερότητα  κάθε χώρας, καθώς   και πώς μπορούν να εφαρμοστούν  σε μαθητές που δεν είναι καθόλου εξοικειωμένοι με την ενσυνειδητότητα.

Τέλος, απέκτησαν μια σταθερή αντίληψη για το πώς οι πρακτικές mindfulness μπορούν να έχουν θετική επίδραση σε μαθητές και εκπαιδευτικούς τόσο στη διάθεση , την επικοινωνία και την  ικανότητα συγκέντρωσης  όσο και στη μείωση των επιπέδων του  άγχους τους.

Στη φάση της εφαρμογής το mindfulness/ενσυνειδητότητα  θα παρουσιαστεί  και σε μαθητές και σε εκπαιδευτικούς  και ως θεωρία και ως εφαρμογή στην πράξη (πρακτικές χαλάρωσης και μείωσης του άγχους).