Κατηγορίες
Motivate your students with Growth mindset feedback

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΜΕ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

  • Εξηγεί με σαφήνεια στους μαθητές του τι θα διδαχτούν, τους μαθησιακούς στόχους του αντικειμένου που θα διδαχτούν και με ποια κριτήρια θα αξιολογηθούν.
  • Τους παρακινεί να σκεφτούν: τι ξέρουν ήδη για το θέμα, τι πιστεύουν ότι σημαίνει η νέα έννοια που θα διδαχτούν, τι θα ήθελαν να μάθουν για αυτήν;
  • Φροντίζει να κατανοήσουν οι μαθητές ότι το μυστικό της επιτυχίας βρίσκεται στην εργατικότητα. 
  • Υποστηρίζει τους μαθητές του σε κάθε στάδιο της προσπάθειας τους να ολοκληρώσουν την εργασία τους, δεν ενδιαφέρεται μόνο για το αποτέλεσμα.
  • Παρέχει θετική ανατροφοδότηση. Δεν εστιάζει μόνο στις αδυναμίες, επισημαίνει και τα δυνατά σημεία τους.
  • Χρησιμοποιεί τη μαγική λέξη «ακόμα» όταν κάποιος μαθητής δεν τα κατάφερε σε κάποια εργασία: “Δεν το κατάφερες…ακόμα! Στο μέλλον όμως…”
  • Προτιμά να ενθαρρύνει δείχνοντας τον δρόμο για να γίνουν καλύτεροι, παρά να επαινεί το αποτέλεσμα.
  • Αν θα επαινέσει, το κάνει σοφά. Δεν επαινεί τη νοημοσύνη ή το ταλέντο, αλλά τη διαδικασία: την προσπάθειά τους, τις στρατηγικές τους, την εστίασή τους, την επιμονή τους, τη βελτίωσή τους. Ξέρει ότι έτσι οι μαθητές του αποκτούν εργατικότητα, μεθοδικότητα και ανθεκτικότητα.
  • Γνωρίζοντας τις διαφορετικές μαθησιακές ανάγκες των μαθητών του, διαφοροποιεί τη διδασκαλία του. Δοκιμάζει διαρκώς νέες στρατηγικές, χρησιμοποιεί οπτικούς, ακουστικούς, κιναισθητικούς τρόπους παρουσίασης, δημιουργεί κλίμα ενεργητικής μάθησης και αλληλεπίδρασης.
  • Προωθεί την ομαδική εργασία, ως συμπεριληπτική και διαφοροποιημένη παιδαγωγική πρακτική, με την οποία αναπτύσσονται κοινωνικές και συνεργατικές δεξιότητες
  • Ερεθίζει τη φυσική περιέργεια και φιλομάθεια των παιδιών με τις κατάλληλες ερωτήσεις και με προσεκτικά διατυπωμένες παρατηρήσεις:
  • Δεν ρωτά μόνο
  • τι,
    • πού,
    • πότε,
    • ποιος,
    • πώς                          αλλά και
  •             γιατί άραγε…, 
  • εάν συνέβαινε αυτό… τι θα γινόταν…,
    • τι θα έπρεπε/μπορούσε να γίνει…,  
    • τι πιστεύετε ότι θα γίνει όταν/αν…
  • Παραδέχεται τα λάθη του και δείχνει στους μαθητές πως μαθαίνει από αυτά.
  • Είναι πρόθυμος να κάνει προσαρμογές βάσει των σχολίων των μαθητών.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *