Κατηγορίες
Motivate your students with Growth mindset feedback

Γιατί κάναμε αυτή την επιλογή;

Ένας από τους αρχικούς στόχους του Σχεδίου μας ήταν το δικαίωμα της προόδου όλων ανεξαιρέτως των μαθητών που συμμετέχουν στην εκπαίδευση.

Όλοι έχουμε παρατηρήσει ότι πολλοί μαθητές δεν θέλουν να έρχονται σχολείο απογοητευμένοι από τις επιδόσεις τους. Οι εκπαιδευτικοί νιώθουμε κουρασμένοι από την άρνηση των μαθητών μας να ανταποκριθούν στις προσπάθειες μας. Θελήσαμε λοιπόν να αντιστρέψουμε την κατάσταση και  γι αυτό επιλέξαμε να επιμορφωθούμε σε μια παιδαγωγική θεωρία/διαδικασία που μας κίνησε το ενδιαφέρον.

Η επιμόρφωση αυτή ανοίγει ένα δρόμο προς την τόνωση του ενδιαφέροντος των μαθητών, αλλάζοντας τη νοοτροπία τη δική τους, των διδασκόντων και των γονέων

Μέχρι τώρα η διαδικασία εκπ/σης και αξιολόγησης βασιζόταν σε συγκεκριμένες πεποιθήσεις : Θεωρούσαμε όλοι ότι ένα παιδί γεννιέται με συγκεκριμένες ικανότητες που δεν μεταβάλλονται σημαντικά στη διάρκεια της ζωής του

«Είσαι στουρνάρι στα μαθηματικά ή δεν παίρνεις τα γράμματα» κουβέντες που βασάνισαν γενιές μαθητών, γέμισαν απογοήτευση και καθόρισαν την μετέπειτα ζωή τους.

Ιδιαιτέρως τα παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, θεωρούνταν «χαμένη υπόθεση»

Αυτό περιγράφεται με τον όρο σταθερή νοοτροπία/ μη εξελικτική ή “fixed mindset”, η οποία μέχρι πρόσφατα ήταν ο κανόνας.

Σε αντίθεση με τα παραπάνω η Νοοτροπία Ανάπτυξης «Growth mindset» αποτελεί έναν όρο που εισήχθη από την Καθηγήτρια του Πανεπιστημίου του Στάνφορντ, Κάρολ Ντουεκ, και αναφέρεται στην πεποίθηση ότι οι ικανότητες και οι δυνατότητες ενός ατόμου μπορούν να αναπτυχθούν με την συνεχή προσπάθεια, την προσήλωση και επιμονή στον στόχο.

  Οι ικανότητες δεν είναι στατικές, αλλά μπορούν να εξελιχθούν και να βελτιωθούν με την επίτευξη επιμέρους στόχων και την αντιμετώπιση προκλήσεων.

Αυτή η προσέγγιση ενθαρρύνει την ανθεκτικότητα στην αντιμετώπιση της αποτυχίας και την πίστη στη δυνατότητα βελτίωσης.

 Έχοντας νοοτροπία ανάπτυξης,  οι άνθρωποι είναι περισσότερο πρόθυμοι να εργαστούν σκληρά και να αντιμετωπίσουν προκλήσεις προκειμένου να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους,  βλέπουν τις αποτυχίες ως ευκαιρίες για μάθηση και βελτίωση, αντί να τις αντιλαμβάνονται ως αποτυχίες της προσωπικής τους αξίας.

Η επιθυμία για συνεχή μάθηση και ανάπτυξη, παρακινεί τους ανθρώπους να εξερευνήσουν νέες ιδέες και προκλήσεις.  ενισχύει την αυτοπεποίθηση και τους ενεργοποιεί

Συνολικά, μπορεί να οδηγήσει σε μεγαλύτερη επιτυχία σε πολλούς τομείς της ζωής, όπως η εκπαίδευση, η καριέρα και η προσωπική ανάπτυξη.

Φανταστείτε πόσο ευτυχισμένα θα είναι τα παιδιά μας όταν θέτουν στόχους και προσδοκίες που επιτυγχάνουν, αντί να βουλιάζουν στην απογοήτευση του δεν τα κατάφερα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *