Κατηγορίες
Motivate your students with Growth mindset feedback

Ερωτηματολόγιο

Πλήθος ερευνών σε σχολεία αποδεικνύουν τη σημασία της  Νοοτροπίας Ανάπτυξης για τους μαθητές και τον ρόλο του εκπαιδευτικού στην προώθησή της. Δοκιμάστε αυτό το κουίζ για να σκεφτείτε ποια νοοτροπία υιοθετείτε κατά κανόνα, όσον αφορά τη διδασκαλία σας.

  1. Πιστεύετε ότι υπάρχουν γεννημένοι δάσκαλοι;

α) Ναι, πιστεύω ότι κάποιοι άνθρωποι γεννιούνται για να είναι δάσκαλοι

 β) Όχι, πιστεύω ότι η καλή διδασκαλία αναπτύσσεται με τον χρόνο και την εμπειρία

  • Πόσο συχνά εξελίσσεται ένα μάθημα ακριβώς όπως το είχατε σχεδιάσει;

α) Συνήθως

β) Κάποτε

γ) Σπάνια – υπάρχουν πάντα απρόβλεπτες περιστάσεις που πρέπει να αντιμετωπίσω ή προσαρμογές που πρέπει να κάνω. Κάποιες φορές, απλώς οι μαθητές δεν ανταποκρίνονται και πρέπει να σκεφτώ κάτι διαφορετικό.

  • Πώς οργανώνετε τη διδασκαλία σας για να ταιριάζει με τις ικανότητες των μαθητών σας;

α) Πρέπει να σχεδιάζω το μάθημα μου ανάλογα με την πρόοδο και τις διαρκώς μεταβαλλόμενες ανάγκες των μαθητών μου

β) Γνωρίζω τις ικανότητες των μαθητών μου, που σπάνια αλλάζουν.

  • Σε ποιο από τα παρακάτω βασίζετε την αξιολόγηση  των μαθητών;

α) Στις σωστές απαντήσεις και στην εκτέλεση της εργασίας ( στις ολοκληρωμένες εργασίες που παραδίδει).

β) Στον τρόπο που εργάστηκε ο μαθητής, για παράδειγμα, ποιες  στρατηγικές χρησιμοποίησε, σε τι εστιάστηκε καθώς και στην ετοιμότητα του απέναντι στις δυσκολίες.

  • Τι κάνετε όταν ένας μαθητής κάνει λάθος ή αντιμετωπίζει δυσκολίες;

 α) Παρεμβαίνω καθοδηγώντας τον, ώστε να μην απογοητευτεί.

 β) Του δίνω την απάντηση.

γ) Τον ενθαρρύνω να συνεχίσει να σκέφτεται και να δοκιμάσει άλλους τρόπους λύσης ή να μιλήσει με τους φίλους του. Θέλω να μάθει να εφευρίσκει στρατηγικές μόνος του.

  • Πώς νιώθετε όταν ένας μαθητής δυσκολεύεται να κατανοήσει το μάθημα;

α) Νιώθω ανεπαρκής.

β) Νιώθω ότι πρέπει να ανταποκριθώ σ’ αυτή την πρόκληση. Πιστεύω ότι χρειάζεται να επικεντρωθώ στις ανάγκες αυτού του μαθητή.

γ) Νιώθω εξοργισμένος. Κατηγορώ τον δάσκαλο της προηγούμενης χρονιάς, ή τους γονείς.

  • Ποια είναι η αντίδρασή σας όταν ένας συνάδελφος προτείνει να έρθει να παρακολουθήσει το μάθημά σας;

α) Τέλεια! Μια ευκαιρία για εποικοδομητική ανατροφοδότηση.  Θα τον/την παρακαλέσω να είναι ειλικρινής  

β) Όχι, ευχαριστώ. Φοβάμαι ότι θα λάβω αρνητικά σχόλια.

γ) Όχι, ευχαριστώ. Δεν χρειάζομαι συμβουλές, δεν έχω κανένα πρόβλημα.

  • Πώς νιώθετε όταν ένας συνάδελφος φαίνεται να είναι καλύτερος από εσάς σε κάτι;

α) Νιώθω ζήλια, αλλά παρηγορούμαι με τη σκέψη ότι υπάρχουν άλλα πράγματα που μπορώ να κάνω καλύτερα.

β) Νιώθω απειλή και σκέφτομαι πώς (με ποιον τρόπο) μπορώ κι εγώ να αποδείξω τις ικανότητές μου.

γ) Αδημονώ να μάθω απ’ αυτόν.

  • Θα επιδιώκατε να κάνετε ένα συνεργατικό μάθημα (συνδιδασκαλία με συνάδελφο);

α) Νιώθω πιο ασφαλής όταν κάνω μόνος το μάθημά μου.

 β) Έχω οργανώσει τη διδασκαλία μου και λειτουργεί πολύ καλά. Δεν θέλω να αλλάξω τίποτα.

γ) Θα το έκανα χωρίς δισταγμό. Σκεφτείτε τι θα μπορούσα να μάθω για τη διδασκαλία και τους μαθητές παρακολουθώντας κάποιον άλλο να τους διδάσκει.

Τι αποκαλύπτουν οι απαντήσεις σας:

1 α) Σταθερή νοοτροπία β) Νοοτροπία ανάπτυξης

2 α) β) Σταθερή νοοτροπία γ) Νοοτροπία ανάπτυξης

3 α) Νοοτροπία ανάπτυξης β) Σταθερή νοοτροπία

4 α) Σταθερή νοοτροπία β) Νοοτροπία ανάπτυξης

 5 α) β) Σταθερή νοοτροπία γ) Νοοτροπία ανάπτυξης

 6 α) Σταθερή νοοτροπία β) Νοοτροπία ανάπτυξης γ) Σταθερή νοοτροπία

7 α) Νοοτροπία ανάπτυξης β) γ)  Σταθερή νοοτροπία

8 α) β)Σταθερή νοοτροπία; γ) Νοοτροπία ανάπτυξης

 9 α) β) Σταθερή νοοτροπία; γ) Νοοτροπία ανάπτυξης

Ποια νοοτροπία έχετε;  

 Αν οι απαντήσεις σας δείχνουν  τάσεις (ότι έχετε υιοθετήσει κυρίως τη σταθερή νοοτροπία), ακούστε και την άλλη άποψη:

  • Μήπως αξιολογείτε και κατηγοριοποιείτε τους μαθητές σας μόνο με βάση τις επιδόσεις τους; Μήπως έχετε χαμηλές προσδοκίες απ’ όσους δυσκολεύονται με τις σχολικές εργασίες και πιστεύετε γι αυτούς πως είναι απίθανο να σημειώσουν πρόοδο; Σκεφτείτε μήπως αυτές οι σκέψεις δεν σας επιτρέπουν να βοηθήσετε τους μαθητές σας όσο θα θέλατε. (Δοκιμάστε αντίθετα να υιοθετήσετε) αυτές τις σκέψεις :

        Τι εμποδίζει αυτόν τον μαθητή να μάθει;

        Τι μπορώ να κάνω για να ενεργοποιήσω  τον «αδύνατο» μαθητή;

  • Μην απαιτείτε από τον εαυτό σας να είναι αλάνθαστος. Μη φοβάστε τα λάθη σας, δεν  καθορίζουν την αξία σας. Αντίθετα δείτε τα ως συμμάχους στην εξέλιξή σας και αφήστε τα να σας ενεργοποιήσουν και να σας ανοίξουν καινούριους δρόμους. 
  • Πιστέψτε ότι οι προκλήσεις που αντιμετωπίζετε στη διδασκαλία είναι μεγάλες ευκαιρίες για να την βελτιώσετε. Δώστε στον εαυτό σας χρόνο για να πειραματιστεί και να ανακαλύψει τι λειτουργεί.
  • Θέστε λογικούς και εφικτούς στόχους.
  • Μοιραστείτε με τους συναδέλφους τις εμπειρίες σας και καλές πρακτικές. Αυτός είναι ένας τρόπος για να γίνουμε καλύτεροι δάσκαλοι.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *